Tuesday, January 6, 2009

ASSALAMUALIKUM.......






HAI......APA KHABAR!!!!!!!!







Nama diberi oleh keluarga Norsyahirah binti Abdul Sarji.Saya merupakan anak pertama daripada lima adik beradik. Nama timbangan dalam keluarga along dan kawan-kawan memanggil saya syirah. Saya dilahirkan di sebuah hospital yang perlu menyeberangi lautan iaitu Hospital Pulau Pinang.Di lahirkan pada pukul 5.65 pagi pada tanggal 22 Disember 1985 dan sekarang sudah berumur 24 tahun.Saya di besarkan di Kulim, Kedah yang beralamat No 18 lorong 14/3,Taman Selasih,09000 Kulim Kedah Darul Aman.Mempunyai kedua ibu bapa yang penyayang, ambik berat dan bertanggungjawab.

Saya mendapat pendidikan awal di Sekolah Menengah Sri Kulim, Kulim dan menyambung pengajian di peringkat menengah di Sekolah Menengah Agama Tarbiah Diniah, Kulim.Kemudian saya mengambil tingkatan 6 rendah di Sekolah Menengah Kebangsaan Keladi selama enam bulan.Alhamdulilah dalam bulan Mac 2004, saya dapat melanjutkan pengajian di peringkat diploma di Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah,Kulim selama 3tahun di program akauntansi. Pada tahun 2008 saya melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah sarjana muda dalam program Komunikasi di Universiti Utara Malaysia Sintok Kedah. Sekarang saya berada di semester 3 dan insyallah akan tamat pengajian pada tahun 2010.Sudah menjadi takdir tempat pembelajaran saya di negeri kedah.Tidak sabar rasanya saya nak tamat pembelajaran kerana saya mahu bekerja dan mambalas jasa kedua ibu bapa saya.


Hobi saya pada masa lapang ialah membaca novel, melayari internet dan melancong. setiap tahun saya dan keluarga akan meluangkan masa untuk bercuti bersama. Bagi saya dengan cara ini saya dapat mengeratkan lagi hubungan silatulrahim. Selain itu saya juga suka bermain badminton bersama adik-adik dan sukan seperti ini dapat menyihatkan badan.Makanan kegemaran saya ialah koteow goreng dan suka minum air tembikai. Saya bercita-cita untuk menjadi seorang pensyarah dan ini merupak impian saya dari kecil lagi. selepas tamat ijazah, saya bercadang untuk menyambung pengajian di KUITHO untuk mengambil master pendidikan. Saya amat berharap agar impian saya ini dapat di kecapi. sebelum saya mengakhiri blog ini, saya amat berterima kasih kepada sesiapa yang sudi melayari blog saya ini. salam perkenalan dan semoga Kita berjumpa lagi di lain ruangan....assalamualaikum...















No comments:

Post a Comment